a jak tam motorek???
migająca kontrolka ciśnienia oleju (rozgrzany slinik)
Zwiń
X
-
migająca kontrolka ciśnienia oleju (rozgrzany slinik)
Witam wszystkich,
Niestety nie znalazłem na forum leku na chorobę mojego autka, może źle szukałem, ale jestem tu "nowy".
Niedawno kupiłem octavie kombi 1,6 sr 74 kw 99 rok przebieg 188 tyś, na jeździe próbnej zamrugała kontrolka ciśnienie oleju(+ piszczyk) i zgasła, po kosultacji z mechanikiem kupiłem to auto, powiedział że jeśli się to powtórzy to najlepiej wymienić pompę, bo to częsta usterka, ok,trochę pojeździłem, powtórzyło się to jeszcze 2 razy i wymieniłem pompę oleju, jakiejś dobrej niemieckiej firmy, od razu też wymieniłem olej i filtr, przez 700 km był spokój. Przedwczoraj na rozgrzanym silniku znów piszczyk i kontrolka od oleju, chwile pomrugała i zgasła, za chwilę jeszcze raz to samo, i za trzecim razem zaczęła mrugać i już nie zgasła, sprawdziłem stan oleju na ciepłym i na zimnym ok, na pracującym silniku odkręciłem korek wlewu oleju, pojawiły się drobinki oleju, czyli smarowanie teoretycznie jest. Dzisiaj na zimnym silniku wszystko ok, rozgrzałem go na postoju, chwile pochodził w pełni rozgrzany i znów to samo, piszczyk i kontrolka, ale powyżej 2000 obr/min gaśnie, po czym jak obroty spadną, trzymam go w granicach 1400 obr/min znów to samo. Ratunku, ręce mi opadają. Może mi ktoś podpowiedzieć ile czujników ma to auto (2 czy 1) znalazłem jeden w podstawie filtra oleju, ale odłączenie go nic nie daje, jeśli jest drugi to gdzie, i jak ten temat ugryźć, w aso chetnie się za to zabiorą, ale to może potrwać i słono kosztować. Z góry dziękuję za pomoc.
[ Dodano: Pon 26 Paź, 09 19:27 ]
Witam.
Dzisiaj w pracy, do mojego autka podłączyłem manometr, do układu smarowania, wolne obroty 0,8 bara, a przy 2000 obr/min lekko powyżej 2 barów (rozgrzany silnik). Sprawdziłem w jakich zakresach pracuje czujnik ciśnienia oleju, podobno od 1,2 bara do 1,6 bara, czyli mierzy ciśnienie w granicach 1250 obr/min - 1850 obr/min wg wskazań manometru. Do tej pory wszystko się zgadzało, w granicach 1500 obr/min zapalała się kontrolka, powyżej 2000 obr/min gasła, (odłączenie czujnika nic nie dało-pomijam już ten wątek). Skoro manometr pokazywał ok 1,5 bara przy ok 1500 obr/min to by znaczyło, że wszystko jest ok, czyli uszkodzony czujnik, idąc tym tropem wymieniłem czujnik, zrobiłem ok 10 km i kontrolka oleju już się nie zapaliła, gdzie na starym czujniku na odcinku z pracy (4km) z małymi przerwami paliła się praktycznie cały czas. Myślę, że już będzie ok, zamykam temat.
Gwoli ciekawości, ktoś zna może fabryczne wartości ciśnienia oleju przy 2000 obr/min ??
Jeśli tak, będę wdzięczny za info. Pozdrawiam
-
-
na wolnych obrotach powinien pokazywac ok 1.5 atm (bara).
sprawdze to jeszcze.
nie wiem (jeszcze) jaka jest budowa pompy (tj czy zawor przelewowy jest w pompie czy poza nia) - przydaloby sie tu zdjecie z ETKI czy czegos podobnego- ale obstawiam wlasnie tenze zawor (rzecz jasna jesli nie masz wyciekow)kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
witam.
Pompa oleju była wymieniona, zawór przelewowy jest w pompie, silnik suchy jak wiór.
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw 05 Lis, 09 07:40 ]
Poza tym temat jednak wrócił, przejechałem jakieś 600 kilometrów od wymiany czujnika i znów zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Brakuje mi pomysłów dlaczego, czyżby zegary??
Komentarz
-
-
sprawdzilem dokladnie - cisnienie oleju w rozgrzanym silniku ma byc min. 2 atm na wolnych obrotach i min 3 atm przy 2000 obr.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Mnie dziś z rana przywitała czerwona lampka i buzzer. OCT 1.6 AKL, 74kW, 2002 rok. Silnik suchy, na bagnecie olej na właściwym poziomie. Lampka błyszczy minutę po odpaleniu silnika, czy to na jałowym, czy ty pogazuję troszkę. Nie mam nanometru, ale powiedz Marcin42, jak u Ciebie się tak historia zakończyła?
Komentarz
-
-
Witaj
Całkiem nie dawno przerabiałem podobny problem ja mam 270 tysięcy
silnik AKL 101 koników z 98
Tez zapalała się ta kontrolka , ja nie wymieniłem pompy bo to duży koszt , tylko sprawdziłem jakie jest ciśnienie było dobre ty tez masz dobre 0.8 na wolnych i ponad 2 na 2000.
U mnie był problem tego typy ze trochę wilgoci było i po prostu cała szafa licznika wariowała . Podłącz się pod komputer i zobacz jakie byłedy
Jeszcze proponuje zobaczy coś innego przytrzymać kluczyk w pozycji przed zapłonem chwile dłuższy tak z 2 minut jak sie zapali ta kontrolka to szukać gdzieś na masie problemu
Komentarz
-
-
Dzisiaj takie cos mnie dopadlo. Wrocilem z trasy, auto jezdzilo idealnie, dostalo troche po dupie ale wszstko bylo ok. Odstalo pozniej godzine, wsiadam, odpalam a tu kontrolka oleju. Miga i miga na zolto i miga i nic z nia nie mozna zrobic. Bledow zadnych nie ma bo podpialem kompa. O co tu chodzi? Na poczatku myslalem, ze moze informacja o zblizajacej sie wymienie oleju bo zbliza sie (2tys km) ale tak by to wygladalo , ze miga zolta kontrolka? Gdzie szukac ewentualnie bledow? W sumie zapomnialem zrobic autoscana, sprawdzilem tylko w silniku, ale tam bledow nie bylo.
Musze sie jednak przyznac, ze dzisiaj przy 190km/h byl uskok na drodze i delikatnie mna bujnelo ale od tamtego czasu auto jezdzilo 3h, gasilem, odpalalem i nic nie bylo. Ktos ma jakis pomysl? Kontrolka miga, auto pracuje tak jak wczesniej - dobrze.
Komentarz
-
-
Witam też mam mrugającą kontrolkę ciśnienia oleju. Na wolnych obrotach jest ok. Dopóki silnik nie osiągnie 90 st to się włącza i po chwili się wyłącza a jak się nie wyłączy to gaszę silnik i znowu przez chwilę spokój. Rozumiem jak gubi ciśnienie na rozgrzanym silniku ale u mnie jest dokładnie na odwrót :?:
Komentarz
-
-
kiedy ja szukałem pomocy z tym problemem to gdzieś wyczytałem że to możę być dioda alternatora , a na jakim oleju jeździsz ?
Zamieszczone przez broda323Wystarczy że szybko przekręcić kluczyk w pozycje zero i z powrotem na zapłon że silnik nie zdąży zgasnąć, i spokój na chwilę z kontrolką. I tak kilka razy póki silnik nie osiągnie 70st, później spokój. Co to może być oleju max więc nie poziom.OCTA
Komentarz
-
-
U żony w Połowce tez przydarzyło się, że dwa, trzy razy miała przygodę z migającą kontrolką ciśnienia oleju (raz silnik jej zgasł i zapalił po kilku razach). Za jakiś miesiąc zaczęły się objawy uszczelki pod głowicą. połówka zaczęła dymić na biało i lać wodą z tłumika. Uszczelka faktycznie okazała się do wymiany. Nie wiem, czy to był zbieg okoliczności, czy tak może być, że kontrolka oleju to początek takich problemów.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
Komentarz